Доходи індустрії розваг та медіа продовжили свій ріст у 2023 році, а загальний приріст склав 5%. В цілому індустрія заробила 2,8 трильйона доларів США, згідно з даними «Глобального прогнозу розвитку індустрії розваг та медіа на 2024-28 роки», підготовленого компанією PwC. Прогноз охоплює 11 сегментів ринку у 53 країнах і територіях.
У 2028 році глобальні доходи індустрії розваг та медіа сягнуть 3,4 трильйона доларів США, зростаючи на 3,9% в середньорічному обчисленні (CAGR).
Зокрема, дохід від реклами досягне $1 трлн у 2026 році та, за прогнозами, становитиме більш ніж половину (55%) від загального приросту доходів індустрії протягом наступних п’яти років.
Якщо поглянути на глобальні доходи від розваг і медіа, то можна виявити, що найбільшим у світі ринком споживчих витрат і реклами залишаться США (4,3% CAGR до 2028 року), на який припадає понад третина світових витрат у 2023 році. Інші великі ринки, включаючи Китай та Індію, а також менш зрілі ринки, такі як Індонезія та Нігерія, зростають швидше.
Оскільки світова індустрія розваг та медіа продовжує зростати, гравці ринку стикаються як з ризиками, так і з можливостями. Зміни в уподобаннях споживачів та невизначеність щодо подальшого впливу цифрової трансформації та нових технологій, таких як генеративний штучний інтелект, надихають на переосмислення наявних бізнес-моделей. Якщо гравці ринку хочуть отримати свою частку від загального росту доходів, їм доведеться переосмислити те, як їхні компанії створюють, доставляють і фіксують цінність, та як вони використовують рекламу. Люди все більше схильні споживати контент онлайн, тож компаніям також потрібно буде диверсифікувати свої пропозиції та продовжувати підтримувати зв’язок зі споживачами на тих платформах, де вони проводять більше часу.
Вернер Баллхаус, представник PwC у Німеччині
Інтернет-реклама є одним з найбільш динамічних компонентів рекламної індустрії. У 2023 році вона зросла на 10,1%, додавши $52,5 млрд нових доходів, і, за прогнозами, зростатиме на 9,5% в середньорічному обчисленні до 2028 року, коли на неї припадатиме уже 77,1% загальних рекламних витрат.
Використання послуг стримінгового мовлення та їхнє споживання аудиторією зростає, хоча й повільніше, ніж в останні роки, оскільки постачальники послуг стикаються з посиленням конкуренції та проблемами, пов’язаними з тим, щоб змусити споживачів платити більше за ті самі цифрові товари та послуги. Глобальна підписка на відеопослуги через Інтернет (OTT) зросте до 2,1 мільярда у 2028 році (у 2023 році – 1,6 мільярда), що становить 5% середньорічних темпів приросту. Очікується, що середній світовий дохід на одну підписку на ОТТ-відео майже не зросте, збільшившись з $65,21 у 2023 році до $67,66 у 2028 році.
Цей ефект плато підштовхує провідних стримерів до реформування своїх бізнес-моделей і пошуку нових джерел доходу за межами підписок, включаючи впровадження реклами (знижена плата за підписку з рекламним контентом), боротьбу зі спільним використанням паролів, впровадження прямих трансляцій спортивних подій та консолідацію індустрії. На розвинених ринках ця консолідація відбувається у формі об’єднання провайдерів передплачених послуг. До 2028 року на рекламу припадатиме близько 28% світових доходів від потокового мовлення в ОТТ, порівняно з 20% у 2023 році.
Глобальний ігровий сектор, який включає кіберспорт (змагальні ігри з професійними турнірами та живими глядачами), продовжив свій ріст: його загальний дохід досяг $227,6 млрд у 2023 році, збільшившись на 4,6%. 2027 року він перевищить $300 млрд, що майже вдвічі більше, ніж у 2019 році. Азійсько-Тихоокеанський регіон залишається найбільшим регіональним ринком ігор, на який припадає 48,1% світового обсягу цього сегмента, а у 2028 році ця частка зросте до 54,4%, або 181,8 млрд доларів США.
Світова індустрія розваг та медіа завжди процвітала завдяки технологічним проривам. Щоб скористатися своїми можливостями та наростити доходи індустрії розваг та медіа, вони повинні використовувати нові та новітні технології, такі як генеративний штучний інтелект, щоб переформатувати свої бізнес-моделі, а також використовувати сучасні технології для реклами. У майбутньому індустрія повинна буде зосередитися на тому, як ШІ може призвести до створення більшої цінності шляхом експериментів, ітерацій та масштабування нових рішень і процесів.
Вілсон Чоу, представник PwC у Китаї